Rabu, 10 Julai 2013

Norshahrul Idlan Talaha - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

Norshahrul Idlan Talaha - Google Blog Search


Biodata Mat Yo - <b>Norshahrul Idlan Talaha</b> - MuaturunSiNi

Posted: 05 Jul 2013 12:00 AM PDT

Biodata Diri:
Nama: Norshahrul Idlan Talaha
Tarikh lahir: 8 Jun 1986
Tempat lahir: Terengganu, Malaysia
Tinggi: 1.67 m (5 kaki 5 1 / 2 inci)
Posisi: Penyerang
Kelab: Kelantan FA
Nombor: 9
sekarang telah bertukar ke kelab : JOHOR DARUL TAKZIM -JDT
sumber : http://blogfyna.com/biodata-ringkas-norshahrul-idlan-talaha-mat-yo/#_
Norshahrul Idlan Talaha (lahir pada 8 Jun 1986 di Besut, Terengganu), sebelum hidup berkahwin di Kota Bharu, Kelantan, pada masa ini tinggal di Kuala Terengganu, Terengganu. Beliau adalah pemain bola sepak kebangsaan Malaysia dan telah menjadi pemain ternama semasa bermain dengan Kelantan FA. Pada masa ini beliau bermain untuk pasukan Darul Takzim FC (Johor) di Liga Super Malaysia sebagai pemain penyerang. Dengan lariannya yang kencang, kemahiran menggelicik dan menyerang secara bersendirian, banyak pihak mempertimbangkan beliau sebagai penyerang terbaik di Malaysia pada zaman ini. Oleh kerana beliau banyak menghasilkan hasil hebat di padang, beliau mungkin menjadi salah seorang penyelamat bola sepak Malaysia bagi banyak tahun yang mendatang.
Norshahrul mewakili pasukan Malaysia sejak dari peringkat remaja lagi. Dia pernah bermain di kejohanan Belia Asia 2004. Dia juga salah seorang anggota pasukan yang memenangi Pestabola Merdeka 2007.
Norshahrul mendapat kaps pertama dalam perlawanan antarabangsa 'A' ketika menentang Bahrain pada 28 Oktober 2007 ketika menggantikan Sumardi Hajalan.

sumber : http://ms.wikipedia.org/wiki/Norshahrul_Idlan_Talaha

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Norshahrul Idlan Talaha

Copyright 2010 All Rights Reserved